סרט תדמית - תחקיר, מה זה? ולמה זה טוב?

הפקת סרט תדמית, מכל סוג, בין אם השימוש הוא לצרכי תדמית, פרסום, שיווק או הדרכה חייבת להתחיל היכנשהו. האם אנו רוצים להפיק סרטון תדמית אינטואיטיבי שבו פשוט נגיע, נצלם משהו, נערוך משוה, נשים מוזיקה ונקווה לטוב?

האמת שלא מומלץ לפעול כך. רוב העסקים מפיקים סרטון תדמית לעסק אחת לזמן רב ולא מומלץ להוציא סכום כסף, גם אם הוא לא גבוה על הפקת סרט תדמית לא מקצועי שייפול ולא יפיק תועלת עבור בית העסק כבר בשלב המוקדם והקריטי שהינו התחקיר. סרט כזה יופק, יכשיל את בית העסק בעצם הפצתו ויביא לבסוף לתוצאה הפוכה לה התכוונתם.


אוקיי, אז השלב הראשון והקריטי הינו תחקיר מעמיק וקונקרטי שיכווין את כתיבת הקריאטיב ולבסוף את כתיבת התסריט שעל בסיסו יופק סרט תדמית או סרט מוצר או לכל סוג סרט אחר כי בסוף כולם נשענים על אותו תהליך.


שאלות חשובות במהלך תחקיר לקראת הפקת סרט תדמית:

1. מה מטרת הסרטון? אין דין סרט מוצר שמטרתו שיווק או מכירת מוצר קונקרטי כדין סרטון הסברה שמטרתו להעניק הסבר על תהליך/חברה וכו'.

2. למי הסרטון פונה? מה קהל היעד? הבנת קהל היעד יכווין את סוג הקריאטיב, התוכן הסמנטי, מבנה הסרטון, אורך הסרטון ועוד.

3. כיצד ייחשף הקהל הרלוונטי לסרטון? האם בהפצה אינטרנטית, האם הסרטון יוקרן בכנס וכו'...

4. מה מטרת הלקוח? על מה הלקוח מוציא את מיטב כספו, אומנם דומה לשאלה הראשונה אך תתפלאו לגלות תשובות הרבה יותר מורכבות שנוגעות בתיאום ציפיות ביניכם לבין הלקוח. יכול להיות שהלקוח מכוון לסרט תדמית מסוג מסוים שיהי לו אפקט כלשהו אך הזמין סרט בתקציב נמוך בהרבה שלא ישיג את אותם המטרות. שלב התחקיר יהיה שלב מצוין לתיאום הציפיות ביניכם ללקוח.

5. מה החסמים להשגת מטרת הסרטון ומטרת הלקוח?


אלו השאלות העיקריות שמכל אחת מהן ובעיקר מהתשובות שיינתנו על ידי בעל העסק יווצרו שאלות משנה שיחדדו את הנקודות החשובות ויאפשרו לתחקירן שאנו דוגלים שתמיד גם יהיה התסריטאי של סרט התדמית להציע את הקריאטיב האופטימלי בכפוף לתקציב הסרטון ויכתוב את התסריט שייתן בצורה אודיו-ויזואלית את התשובות הטובות ביותר לשאלות שנשאלו על מנת להבטיח בצורה המירבית את הצלחת הסרטון, השגת מטרותיו של הלקוח בעצם היציאה להפקת סרטון תדמית לעסק ולא פחות חשוב צעד ראשון והכרחי לקראת הפקת סרט תדמית מנצח.


דוגמא לסרטון מוצר שהופק עבור דר' טליסמן אחרי תחקיר מעמיק


התחקיר נתן מענה לשאלות הבאות:

מה מטרת הסרטון?

מדוע הרופא עצמו מצולם בסרטון ולא שחקן מציג?

מה אורך הסרטון?

מה הטכנולוגיה שבה יוצגו השימושים של המוצר?

כיצד ניתן להעביר את המידע על מוצר חדשני בצורה האופטימלית?

מה המשפט השיווקי איתו יוצא הצופה מבלי ללחוץ יותר מדי על העניין השיווקי?



הפקת סרט תדמית או כל סרטון עסקי אחר מחייבת עבודה עם מקצוענים - פאזל מדיה, החלק שלנו בהצלחה שלכם!


שווה לבדוק
no-posts-feed.on-the-way
no-posts-feed.stay-tuned
פוסטים אחרונים
ארכיון
חפש לפי תגית
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Vimeo Social Icon