Please reload

פוסטים אחרונים

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

שווה לבדוק

חשיבות פסקול בסרט תדמית

סרט תדמית הוא יצירה אודיו- ויזואלית ולעיתים עם הריצה קדימה ומחשבה וההשקעה המעמיקה על הצד הויזואלי של הסרטון אנו נוטים קצת להזניח את הצד של הפסקול. צריך לזכור שלאודיו יש חשיבות לא פחותה מהתמונה ואפילו יש לה יתרון עצום כי לרוב היא הרבה יותר פשוטה וזולה לביצוע ברמות הגבוהות ביותר. הצד של הפסקול הוא לעיתים הדובדבן שבקצפת.

 

פסקול של סרט תדמית מורכב בגדול מ-4 חלקים עיקריים:

 

- סאונד הנובע מהדמויות שאנו רואים (מצולמות או אנימטיביות) השחקן המדבר, הדמות המצויירת המדובבת וכו')

- סאונד חיצוני לדוגמא קריינות המספר מחוץ לעולם הסרט ומעניקה מידע נוסף.

- אפקטים (השלמת העולם הויזואלי בקולות וצילילים המלווים התרחשות מצולמת (הוספת סאונד ניידת משטרה לרכב משטרה החולף בפריים שבמקרה לא הפעיל סירנה) או הוספת אפקט סאונד לאלמנטים של האריזה הגראפית (וושים ופינג ללוגו, כותרות אנימטיביות וכו'.

- מוזיקה המשולבת בסרט כדי להעניק קצב ואווירה התורמים לחווית הצפייה ולחידוד המסרים.

 

ישנה חשיבות גבוהה לשימת דגש לכל אחד מחלקים אלו. האתגר שונה וייחודי לכל אחד מהם. בסאונד הדיאגטי (מתוך עולם הסרט) בין אם הוקלט באתר הצילום או באולפן סאונד בדיבוב לדמויות אנימציה יש חשיבות גבוהה לאיכות ההקלטה וביצועה הן בהתאמת איכות הקול ובחירת הקול. כנ"ל בחשיבות התאמת הקריין הנכון לכל סרט וקהל היעד אליו הוא פונה. האם נבחר בקריין ממין זכר או נקבה? האם זה משנה (זה משנה!) האם נבחר בקול סמכותי ואסרטיבי או בקול רך ו"רגיל".

כמה נעמיס באפקטים הקוליים, אלו מהם יתרמו למסרים של הסרט ואלו יפריעו, איזו מוזיקה נשלב בסרט שתתרום לו לאווירה, לקצב ול"פיל" הנכון לפי הצורך הייחודי שלשמו הופק סרטון זה לא משנה אם זה סרט תדמית, סרט מוצר או סרטון גיוס המונים. 

 

לאחר שקיבלנו את כל ההחלטות הללו וביצענו אותן כמיטב יכולתנו מגיע הרגע הכייפי של המיקס הנכון. השילוב הנכון של העוצבמות של כל אחד מהחלקים הללו כי הרי בכל שנייה של סרטון אנו עלולים לשמוע גם את הקריין, מוזיקה, אפקט קולי ולעיתים אפילו גם דמות מדובבת/מדברת מתחתיו. המיקס הנכון הכרחי כדי להגיע לפסקול מושלם שמשרת את הסרט ולא יוצר קקופוניה קולית שבה הכל נבלע בהכל ולבסוף אנו עלולים להשיגאת האפקט ההפוך אותו רצינו ובעתצם לפגוע באיכות הסרט.

 

אני מצרף דוגמא לסרטון אנימציה שהופק באנימציה מופשטת מאד כך שעולם הפסקול שמאחריו קריטי כדי להשלים ולברוא עולם שלם שבו אנו יכולים להזדהות ו"להכיר" את הדמויות והעולם בו הם חיות למצב של האנשה, זו גם דוגמא טובה בעינייי למיקס נכון ובחירה נכונה של כלל מרכיבי הפסקול (ההבנה שלעיתים מוזיקה היא לא הכרחית ודווקא השקט מאחרי התוכן העיקרי שמקוריין הוא הנכון ביותר להדגשת המסרים) ליצירה שלמה שתורמת לאיכות הסרטון והמטרות השיווקיות לשמן הוא הופק.

 

 דוגמא נוספת לעבודת פסקול המשלבת את כלל מרכיבי הסאונד במיקס נכון:

 

 

 

 

Please reload

עקוב אחרינו